KJEKT Å HA I TRENINGSBAGEN

Opp og hopp! I disse spreke dager så tenkte jeg at jeg skulle vise dere hva jeg har i treningsbagen min. Her er tingene rangert fra helt nødvendig til kjekt å ha. 

1. Drikkeflaske: Dette er en shaker fra supernature. Jeg har sikkert 10 rosa drikkeflasker. Av en eller annen grunn motiverer denne fargen meg. Jeg liker drikkeflaskene fra Victorias Secret aller best, men har dessverre ødelagt og mistet de jeg kjøpte i Dubai. Satser på å få kjøpt meg noen nye i sommer.

2. Hengelås: Folk er helt råe på tyveri for tiden, så denne kommer godt med. Det er egentlig utrolig at vi i 2015 må låse inn verdisaker på betjente treningsstudioer. Er dere ikke enige?

3. Innesko: Fy til dere som ikke skiller mellom inne- og utesko. Det er kjempe irriterende for oss medlemmer og ikke minst en stor kostnad for treningsstudioene da dere ødelegger blant annet båndene på tredemøllene med småstein som sitter fast under skoene.

4. Ørepropper: Jeg klarer sjeldent å trene uten musikk. I hvertfall når jeg trener alene. Nylig fikk jeg denne lille rosa magnetsaken av en familievenn som driver ungdomsbedriften “Sticky Headphones”. Supersøt og praktisk da den holder ledningene på plass. 

5. Leppepomade: Tørre lepper er noe av det verste jeg vet. Det er skikkelig ubehagelig og spesielt forstyrrende på trening. Jeg har alltid liggende flere leppepomader i treningsbagen. Jeg liker at de er litt sterke og gjerne med mentolsmak, som denne fra Burts Bees. 

6. Håndkrem: Jeg blir minst like fort tørr på hendene som på leppene. Derfor har jeg alltid med meg en håndkrem. Jeg liker fete kremer til hendene. Kom gjerne med tips til andre gode håndkremer! Denne fikk jeg av mamma. Aner ikke hvor hun har kjøpt den.

7. Noe spiselig: Det er ikke dumt å ha med seg noe spiselig på trening. Jeg som sikker mange andre sliter med å holde blodsukkeret stabilt, spesielt de dagene jeg trener hardt. Det er en jobb å spise nok og riktig i en hektisk hverdag. Dersom du har med deg noen nøtter, proteinbarer eller lignende blir det enklere å styre unna usunne fristelser når blodsukkeret faller. Her har jeg de beste nøttene jeg vet, som er valnøtter. Jeg pleier stort sett alltid å ha med meg noe “søtt” også, men i dag var jeg tom for proteinbarer. 

8. Ekstra hårstrikk og lusespenner: Noen som har opplevd at hårstrikken ryker? Eller at småhåret stikker ut uanset hvordan du fester strikken? det har jeg og det er kjempe irriterende. Dersom strikken ryker ødelegger det hele økten for min del. Lusespenner er perfekt til å feste det som måtte skli ut av hårfrisyren.

9. Hårbørste: Jeg har sagt det før og sier det igjen.. Jeg hater ugredd hår! Som dere ser så er hårbørsten rangert til punkt nummer 9, så den er altså ikke høyst prioritert på trening, men jeg liker likevel å ha den med dersom jeg skulle få bruk for den. Håret mitt floker seg fortere enn naturlig hår da jeg har extensions. Derfor er det viktig å gre det oftere slik at knutene ikke blir for store. 

10. Håndkle: Det er ikke mange som har med eget håndkle på treningssenteret dersom de ikke skal dusje. Jeg dusjer alltid hjemme, men tar likevel med meg et lite håndkle. Noen er flinke til å bruke håndkle på spinning og andre gruppetmer, men få er flinke til å ha det med seg i studio. Jeg har det som sagt alltid med, men det er ikke ofte jeg bruker det. Som oftest tørker jeg meg med litt papir dersom jeg har løpt intervaller eller kjørt øvelser hvor jeg virkelig svetter. Møter du meg på saltrening er det definitivt med.   

11. Deodorant og Bodyspray: Hygiene er alltid viktig. Det er ingen grunn til å hoppe over morgenrutinene selv om du skal rett på trening. Jeg er ikke tilhenger av de som sprayer over svettelukt med masse parfyme eller de som smører på seg deodorant over gammel moro, men det er uansett bedre enn ingenting. Det har faktisk hendt at jeg har glemt å ta på meg deodorant før trening når jeg trener tidlig på morgenen. Da har jeg vært veldig takknemelig både på mine og andres vegne over at jeg har både denne deodoranten fra Sterilan og Bodysprayen fra Victorias Secret med meg i bagen.  

12. Liten pung: Kontanter er alltid kjekt og ha. Ja, til og med i år 2015. Det hender jeg mangler både det ene og det andre de gangene jeg tar ting ut av treningsbagen og glemmer å legge det tilbake. Det hender også at kortautomaten er ute av drift eller at drikkemaskinen ikke tar kort. Denne søte lille pungen er fra Agent Provocateur. Fikk den med badedrakten jeg kjøpte sist gang jeg var i Marbella.  

Nå skal jeg avgårde på trening.. I dag blir det intervaller etterfulgt av litt mage- og ryggøvelser. Vi blogges mer senere <3

7 kommentarer

Siste innlegg