DEN BESTE TRENINGEN ER HUSRENGJØRINGEN

I dag er det vaskedag her i huset. Jeg tar det hele som en treningsøkt. Skal du forbrenne kalorier må du bruke energi. Enkelt og greit. Du velger selv om du vil bruke den energien på det lokale treningssenteret, ute i det fri eller i hjemmet. Det som teller er at du bruker kroppen din fysisk. Som dere vet så liker jeg å slå flere fluer i et smekk: Rent hus, glad mann og en effektiv treningsøkt. Ikke dumt det? Ulrik sier: “Happy wife, happy life”. Jeg sier: “Happy home, happy husband”.

Jeg liker ikke å telle kalorier, men jeg liker å kjenne at jeg bruker de. I huset vårt har vi fire etasjer. Det blir altså endel trappegåing på denne frøkna, og godt er det. Farmor sa til meg en gang at det var trappene i huset deres som holdt både hun og bestefar unge. Jeg har ingen problem med å tro på akkurat det. De bor forsatt i det samme huset, og er forsatt friske og spreke nå i 70-årene. Det er hva jeg kaller GODE FORBILDER. 

Jeg elsker jeg å glede andre, spesielt mennesker som setter pris på det, som Ulrik. Dessuten fortjener han å komme hjem til et rent og ryddig hjem, og ikke minst en glad jente. Jeg blir i godt humør av å ha det i orden rundt meg, og enda bedre humør får jeg av å holde meg i form, som husrengjøringen bidrar til.

Jeg vet ikke om man kan vaske seg slank, men man kan i hvertfall vaske seg i bedre form og i godt humør. Det er ikke verst bare det 🙂

Nå skal “vaskepott” fortsette her. Toppetasjen står igjen. Aiai! 

15 kommentarer

Siste innlegg