ENERGIVAMPYRER

Husker dere at jeg fortalte om mennesker som stjeler energi? Slike mennesker som bare tar og tar uten å gi noe tilbake. Energivampyrer kaller vi de, som en av leserne mine så fint sa det. Jeg klarte heldigvis å legge alt til side i påskeferien, etter at jeg blåste fra meg litt her på bloggen. Men nå dukker de opp igjen. Istedet for å irritere meg noe mer over disse menneskene, så er jeg innstilt på å distansere meg fra de. Fremover skal jeg gjøre alt jeg kan for å bruke energien min på det som får meg i godt humør, som blant annet TRENING. Hva er vel bedre enn en joggetur ute nå i dette herlige vårværet? Jeg er i hvertfall superklar for å komme meg ut og riste fra meg all dårlig energi, samtidig som jeg forbrenner litt påskehygge og sanker inn ny og god energi. Tre fluer i et smekk! Det er hva jeg kaller god prioritering av tiden 🙂

Det er som vi vet 24 timer i døgnet. For meg og mange er denne tiden knapp, men det er uansett den tiden vi har å forholde oss til. Ikke mer, ikke mindre. Dermed handler alt om hvordan du velger å prioritere disse timene. I mitt døgn går 8 timer til søvn. De timene er jeg helt avhengig av for å fumgere godt. Søvnmønsteret endrer seg sikkert etter livssituasjonen, men i dag er det helst 8 timer, minst 6 timer og maks 9 timer søvn jeg trenger. Prioritering nummer to er såklart jobb. Bloggen tar mer tid enn hva de fleste tror. Det er alltid mailer som skal besvares, prosjekter som skal planlegges, ideer som skal jobbes med, innlegg som skal skrives og kommentarer som skal følges opp. En god sirkel, men den sirkelen må prioriteres. Deretter er det fritiden min. Den velger jeg å bruke på mannen min, Ulrik, holde ting i orden her i huset og ikke minst fysisk aktivitet. Alt handler om struktur. Uten det vil du aldri komme i mål. Husk det.

En godt strukturert hverdag er en god hverdag. En dag uten struktur gir lite mening. Nå må jeg sparke meg i rumpa, komme meg ut og dra litt nytte av denne dårlige energien visse mennesker sender meg. Jeg ønsker dere en sporty “start” på denne litt kortere uken! 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg