MIN SVAKESTE SIDE

Jeg er bedre til å uttrykke meg skriftlig enn muntlig. Spesielt når det kommer til ting jeg synes er vanskelig å snakke om. Ting som sårer eller ting som gjør meg sint. Da er jeg rett og slett elendig med ord som sies høyt. Følelsene mine må skrives ned. Ellers faller jeg bare sammen i tårer, og det kommer det ingenting fornuftig ut av. Alternativ to er at jeg blir likegyldig og later som om jeg er enig i det som blir sagt, selv om jeg skriker inni meg.

Jeg prøver å bite tennene sammen. Svelger og svelger, men klumpen i halsen forsvinner ikke. Jeg puster dypt med hele magen, men ingenting hjelper. Det plager meg at jeg ikke klarer å ta meg sammen, stå opp for meg selv og bare si det som det er. Istedet prøver jeg hele tiden å lete etter de riktige ordene. Hvorfor må jeg være så opptatt av formuleringer, selv når jeg er frustrert?

Jeg bruker alt for mye tid, krefter og tanker på unødvendig bry. Det trekker meg ned. Jeg blir kanskje fort sint, men det går like fort over. Over til at jeg blir lei meg og oppgitt. Jeg har ikke plass til mennesker som gir meg negativ energi. Vi kan godt være uenige, men folk som bare tar og tar er jeg dritt lei av. For jeg er nemlig en person som gir og gir.  

Nå tar jeg med meg kofferten og setter meg på neste tog til Geilo. Ulrik må jobbe en dag til og kommer derfor etter med bilen i morgen. Bypåske er ikke noe for meg..

7 kommentarer
    1. Godt skrevet !!
      Merker at jeg også er lei av såkalte ” energivampyrer”… Før var jeg altfor ukritisk i forhold til venner men etter at jeg begynte å sette mer grenser og ble kresen på hvem og hva jeg bruker tiden min på har jeg det SÅ mye bedre:))) jeg er nok som deg og gir ganske mye av meg selv… Så orker ikke egoistiske mennesker som bare tar og tar og ikke gir noe særlig igjen

    2. Hei:) Kan du lage et innlegg med alle designerveskene dine? Er på utkikk, og synes det hjelper å se hvordan de henger på folk når de er i bruk blant annet? Bilder fra butikkene lyver ofte litt. Er jo så mange fine å velge i, og vil ikke velge “feil”. Kom gjerne også med tips til når de er mest praktiske å bruke. Jobb, skole, fritid, festligheter osv..

    3. Anonym: Jeg har laget et før med mine tre favoritter. Men det kommer mer mote fremover 🙂 Personlig synes jeg at Prada leverer gode hverdagsvesker som fungerer bra i både jobb og skole.

    4. Kan jeg spørre hvor jakken er i fra?:-D nydelig!!!!:-D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg