FLETTEFIN TIL SKIBAKKEN

I morgen reiser jeg til fjells på Geilo. Der blir det både slalom og afterski. Jeg gleder meg masse, men har denne gang bestemt meg for å være mer forberedt enn jeg var sist på å lage passende frisyrer. Ofte sliter jeg med at håret mitt floker seg på fjellet, og føler meg sjelden fresh etter en lang dag i bakken. Sist jeg var på jobb på Model Day Studio testet jeg ut to forskjellige fletter. 

Den første fletten jeg lagde passer best hvis du skal ha på deg hårbånd og den andre passer best til lue. I utgangspunktet er jeg mest glad i hårbånd, men etter å ha testet ut disse to frisyrene må jeg innrømme at favoritten ble “luesveisen”. 

Jeg har prøvd å ta litt “step by step” bilder, men bare spør meg i kommentarfeltet dersom noe er uklart.

1. Start med å drysse litt volumpudder innerst i håret ved hodebunnen. 

2. Bruk en kam for å tupere håret i front og bakover til ca midten av hodet, og på sidene og bakover. Jeg brukte en tuperingskam, men du kan fint bruke en vanlig kam dersom du kun har det. 

3. Gre det øverste håret bakover, slik at tuperingen ikke synes.

4. Sett håret opp i en høy hestehale.

5. Kryss håret i halen slik som vist på bildet under før du begynner å flette. Her lager jeg en fiskeflette, men dersom du synes at det er vanskelig kan du også lage en vanlig flette. Vi holder forresten både hår- og flettekurs på jobb. Kjekt å kunne!

6. Bruk fingrene til å løsne fletten slik at du får et røffere og mer naturlig resultat.


Da var det flette nummer to.. Den fletten som passer dersom du skal ha på deg lue. Her kan du bruke samme utgangspunkt som jeg gjorde med den første fletten, men denne fletten skal lages med sideskill. Derfor må du både tupere og gre håret til motsatt side av hvor du ønsker å ha skillen. 

Viktig å huske: Kryss håret slik som vist på bildet under før du begynner å flette. Da holder fletten seg mye lenger uten å løsne øverst, noe den fort gjør ellers.

Hvilken flette liker dere best?

Er det noen av dere som skal stå på langrenn i påsken? Kollegaen min Linn Therese gikk for den typiske “norske ski-looken”. Dere kan se den HER <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg