HJELP, JEG BLIR 25!

I morges spurte Ulrik meg om hvordan jeg har lyst til å feire 25-årsdagen min. Jeg må innrømme at jeg skvatt. Det at jeg snart har bursdag har jeg fått med meg, men at jeg fyller 25 år må fordøyes litt til. Halvveis til 50.. Sykt!

Jeg liker å få oppmerksomhet på bursdagen min, men pleier likevel ikke å gjøre så mye ut av selve dagen. Det hender det blir en liten feiring med de nærmeste jentene, og det er som regel det. I år bør jeg vel kanskje stelle i stand noe mer? Vi planlegger å reise vekk den uken, så feiringen her hjemme må jeg tenke litt på.

25 år er kanskje ingen alder. Det er tiden som stresser meg. Den går så fort. Årene fra jeg fylte 20 til nå har bare flydd avgårde, og jeg hører jo dere sier at tiden går fortere jo eldre man blir. Hjelpes! Hvordan skal jeg rekke alt på “to do-listen” før jeg fyller 30? Barn og sånn.. 

Jeg har hørt at vi er på vårt aller “sprekeste” frem til vi fyller 25 år, og at det deretter bare går nedover i forhold til både helse og kropp. Jeg skjønner at dette har med livsstil å gjøre. Men aldringsprosessen starter allerede midt i 20-årene. Enten du vil det eller ei. Selv har jeg planer om å bremse denne prosessen ved å fortsette med regelmessig trening, sunt kosthold, hudpleie, positivitet og ikke minst reising. Jeg tror en kombinasjon av dette vil holde meg ung i lang tid.

Andre ting å tenke på:

–  Etter fylte 25 skal du ta celleprøve regelmessig for å sjekke om du har celleforandringer i livmorhalsen. 

Fra 25-års alderen begynner hjernen å svikte

I forrige uke tok jeg blant annet disse to bildene. Selv om jeg deler de med dere er de først og fremst ment som et minne for meg selv. Et minne å se tilbake på den dagen jeg blir slapp og rynkete 🙂

Photos: Marian Jade

Hair and makeup: Laura Vogelsang

 

9 kommentarer
    1. Du må satse på noe du kan tenke tilbake på når du blir eldre, ikke sunt kosthold og trening, det blir det ikke gode minner av. Du vil ikke bruke førtiåra på å tenke tilbake på alle timene du sto i kø på sats sammen med Børre Olsen. Lær deg språk, dra steder som er annerledes, opplev nye ting. Da har du opplevelser og erfaringer du alltid kan bruke og glede deg over. Det er mye morsommere med bilder av mennesker du var sammen med, da kan du mimre om hva dere hadde og gjorde, samtidig som du kan huske hvordan du så ut.
      Tenk utenfor boksen, lev litt.

    2. Nærmer meg stadig 30 – åra, skremmende, men føler til sinns er jeg fortsatt ung og sprek, håper det fortsetter 😉 Men, uansett – Masse lykke til med 25 års dagen og videre !

    3. Det skal nok gå fint! Det noe i det at man modnes med alderen. Jeg hadde litt småpanikk da jeg fylte 27, nå er jeg 30 å det føles helt fint! Man må gjør det beste ut av det og aldri aldri gi slipp på sitt indre barn. Vær leken og nyskjerrig på livet! Jeg har ikke som mål å se ut som jeg er 25 for alltid, men jeg vil se bra for alderen. Det er utrolig mange vakre gamle ladies der ute. Bare se på Linda Rodin! Vellkledd, kule solbriller og med et vakkert smil – on the go!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg