FØR VAR JEG SYKELIG SJENERT

Da var vi ferdige med shooten. Jeg ble veldig fornøyd med det lille jeg fikk se. Det er ingen sak å leke modell med flinke folk på laget. Min gode venninne Laura stod for hår og sminke, mens flinkeste Marian tok bilder. Vi var et skikkelig godt team. Gleder meg til å vise dere resultatet. Det kommer nok noen drypp om et par dager..

Det er rart hva man kan venne seg til, som å sprade rundt med lite klær. Tro det eller ei, men før var jeg utrolig sjenert. Ikke på den søte og sjarmerende måten, mer sykelig. Jeg hatet å møte nye mennesker, unngikk sosiale sammenkomster og turte ikke en gang å rekke opp hånden i klassen. Det å få oppmerksomhet gjorde meg kvalm og uvell. Jeg syntes det var skummelt å laste opp et nytt bilde på Facebook. Dårlige tilbakemeldinger gjorde meg usikker og redd. Altså, en dag som dette kunne jeg ikke en gang forestille meg. 

Det å bli kvitt sjenansen har gitt meg store muligheter. I dag lever jeg jo faktisk av å dele ord og bilder. Jeg liker både å bli sett og hørt. Det var en lang vei å komme hit, men jeg trives mye bedre nå. Mye av grunnen til det er nok at jeg tar meg mindre høytidelig. Jeg tør både å satse og feile.  

For dere som ønsker å bli kvitt sjenansen, så er det faktisk mulig. Husk at det bare er en vond følelse inni deg. Dersom du ikke forteller noen om den følselsen, så er det bare du som vet om den. Si til deg selv at den ikke eksisterer og lev deretter. Det var det jeg gjorde. 

13 kommentarer
    1. Så godt å høre du har blitt kvitt det og tørr å vise deg selv som den flotte personen du er! Stå på:-) Ha en god kveld videre:-)

    2. Bra tips =) sliter med at jeg er sjenert selv, men noen ganger må jeg bare utfordre meg selv for å føle litt på at jeg får til noe da. det er ikke lett å være sjenert å snu det for det blir jo en “vane”, men med små grep kan man fordandre mye litt etter litt og til slutt kan man mestre det man ikke trodde man kunne før =)

    3. Å komme seg foran ett kamera kan være en måte å få gjort noe med både selvbilde og det å være sjenert.
      Ofte henger de 2 tingene sammen og jeg har tatt bilder av jenter som aldri har vært foran ett kamera og som har sendt meg lange mail eller meldinger på FB i ettertid over hvor fornøyd de har vært i etterkant og ser på seg selv på en helt annen måte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg