FORHOLDSTABBER DU KAN UNNGÅ

Ny uke, nye muligheter.. Jeg ønsker å starte uken med å dele mine erfaringer rundt forhold og tabber. Jeg er for all del ingen ekspert når det kommer til kjærlighet, men jeg er i et forhold som fungerer bra. Det er det som teller. Ulrik og jeg har som alle andre par våre oppturer og nedturer. Oppturene er som regel de vi snakker mest om, likevel velger jeg å skrive om nedturene. For det er jo de vi lærer av 🙂

OVERDREVEN MOBILBRUK: Jeg bruker alt for mye tid på mobilen. Det er lett å skylde på jobb og avtaler, men mye av tiden går rett og slett bort i surfing og annet surr. Jeg vet at jeg ikke er alene om dette, og vil derfor komme med et lite forslag. Sett dere noen regler for mobilbruk i hjemmet etter en viss tid på døgnet. Tid er dyrebart, derfor vil dette enkle tiltaket gi dere mye glede sammen.

MANGLENDE KOMMUNIKASJON: Det er vel dette som er den største grunnen til de fleste brudd. Ulrik og jeg krangler sjelden, men de gangene vi har kranglet eller havnet i en mindre hyggelig diskusjon, så handler det om dårlig eller lite kommunikasjon. Uansett hvor godt du mener at partneren din kjenner deg er du nødt til å fortelle han/henne om hva du tenker og føler. Kjæresten din er ingen tankeleser. Snakk om alt det ubehagelige sammen. Det er når praten blir overfladisk at dere har et problem. 

FINANSIELL ÅPENHET: Økonomi er desverre en annen stor grunn bak mange brudd. Ofte handler det om lite åpenhet. Sett opp budsjetter og legg planer sammen. Snakk om drømmer og om hva som skal til for å realisere drømmene. Husk at dere er på lag, spesielt som samboere. Ulrik er min største støttespiller. Jeg tror og håper han mener det samme om meg.   

NEDPRIORITERING AV HYGGE: Det er lett at hverdagen tar over med plikter og alt som skal gjøres. Enda lettere er det å nedprioritere hverandre i stressende perioder. I det siste har dette vært tilfellet i vårt forhold. Det å sette av tid til å gjøre hyggelige ting sammen i hverdagen blir enda viktigere som samboere. Det er noe både Ulrik og jeg har savnet. Vi var nok mye flinkere til det før da alt var nytt og spennende. Dersom et forhold skal holde må man ta vare på de hyggelige stundene. Denne uken har vi derfor satt av en kveld til kun oss to. Jeg gleder meg! 

Er det flere forholdstabber vi skal passe oss for? 

12 kommentarer
    1. Det er vel fort gjort å glemme å gi hverandre komplimenter i hverdagen, og å si takk, vise at man setter pris på hverandre med små gester og ord, som jeg har opplevd er fort gjort å “glemme” litt 🙂 bloggen din er god som alltid <3

    2. En viktig tabbe som er fin å unngå i et forhold er å skryte så mye av seg selv og det perfekte liv, hvorfor? fordi det er aldri helt perfekt og den dagen det ikke går bra så detter du ned med fritt fall.
      Hvis det hadde blitt slutt mellom dere to, så tror jeg nok ikke du hadde hatt et økonomisk grunnlag for å evt kjøpt din samboer ut, men jeg tror Ulrik hadde klart det. Man er et lag, men helt ærlig, hvis jeg jobber rævva av meg og tjener mange penger og hun jeg bor med bare skal bruke, så er det ikke noe lag alltid her i gården. Klarer du økonomisk å støtte deg selv? Ser du har utdannelse og sikkert har en bachelorgrad i journalistikk? Du prøver å være perfekt, og for deg selv er du kanskje det, men pass deg bare, du brenner broer 🙂 lite tips.
      Ditt produkt er bloggen og lesere er din kunde, måten du svarer på viser ofte hvor lite voksen du er og da tenker jeg, hvordan er du i jobben på modell day? Skjønner ikke at de heller ikke setter ned foten når du styrer på her som du vil. Pga deg ville jeg aldri valgt å gå dit.

    3. Ville bare skryte litt av bloggen din, den er kjempe fin 🙂 synes du tar opp fine og interessante temaer. Fint at du er så reflektert.
      Jeg har ikke lest mange blogger i mitt liv, din er den eneste jeg har fulgt med på så er det jo litt ekstra gøy siden jeg kjenner deg. Men til min STORE forskrekkelse ser jeg at det kommer en del usaklige og ikke veldig hyggelige kommentarer fra folk..? :-O HVORFOR i all VERDEN bruker noen tiden sin på å gå inn på en blogg lese et helt innlegg- FOR, SÅ å lire av seg en stygg og usakelig kommentar og i TILLEGG være så feig at de er anonyme?? de som gjør det er kun misunnelige, ellers hadde de aldri gjort det 🙂 Jeg synes du er tøff som takler denne dritten som uforskammende folk slenger fra seg på DIN blogg 😮 gud noe så FREKT. Stå på Juli B-) jeg digger deg og jeg digger stilen din, allid så fresh med super fine klær! 🙂
      Karma is a bitch sier jeg bare til dere som må rakke ned på andre! Slår kun tilbake på dere selv 😉
      Stor klem fra Julianne B 😉

    4. Navnsøster: Hei, på søteste deg! Så utrolig hyggelig skrevet. Det varmer 🙂

      Hehe! Sånn er det nå bare. Jeg er som sagt alltid forberedt på negative tilbakemeldinger. Det er jeg helt nødt til dersom jeg skal skrive personlig, noe folk i utgangspunktet liker.

      Håper alt er bra på din kant! Ser du lever et meget spennende liv for tiden 😉 Hadde vært gøy å få høre mer om det. Lykke til videre med det prosjektet <3 Stor klem tilbake!

    5. irenglede: Kjære deg.. Som jeg skrev til å starte med så er jeg ingen ekspert. Likevel velger jeg å dele mine erfaringer også rundt forhold. Det er en del av det å blogge. Som blogger deler jeg tanker og erfaringer, men livet mitt er for all del ingen fasit 🙂

    6. Vel,vel. Mye kan misforståes. Jeg mente det jeg skrev. Det var ikke personlig rettet mot deg. Er faktisk en del som er mer opptatt av hvordan andre har det, enn å feie for egen dør. Så synd at du tok det så direkte personlig og hårsårt. Tror nok ikke jeg legger igjen flere kommentarer her ;0)

    7. “En viktig tabbe som er fin å unngå i et forhold er å skryte så mye av seg selv og det perfekte liv, hvorfor? fordi det er aldri helt perfekt og den dagen det ikke går bra så detter du ned med fritt fall”.
      “Hvis det hadde blitt slutt mellom dere to, så tror jeg nok ikke du hadde hatt et økonomisk grunnlag for å evt kjøpt din samboer ut, men jeg tror Ulrik hadde klart det. Man er et lag, men helt ærlig, hvis jeg jobber rævva av meg og tjener mange penger og hun jeg bor med bare skal bruke, så er det ikke noe lag alltid her i gården. Klarer du økonomisk å støtte deg selv? Ser du har utdannelse og sikkert har en bachelorgrad i journalistikk? Du prøver å være perfekt, og for deg selv er du kanskje det, men pass deg bare, du brenner broer 🙂 lite tips”.
      Må bare svare på denne kommentaren, selv om jeg kjenner verken deg eller Julianne. Hvorfor i alle dager føler du deg berettiget til å blande deg inn i andre mennesker sin økonomi? Har du spurt deg selv om hva det er som gjør at du har behov for å komme med sånne kommentarer? Hvorfor du lar deg provosere? Anonymt bak en skjerm i tillegg, lite som er feigere enn det i min verden. Lite tips tilbake: Noen ganger handler det ikke om hva man synes om andre, men hva slags person man selv ønsker å være, uavhengig av hva andre sier og gjør.

    8. “En viktig tabbe som er fin å unngå i et forhold er å skryte så mye av seg selv og det perfekte liv, hvorfor? fordi det er aldri helt perfekt og den dagen det ikke går bra så detter du ned med fritt fall”.
      “Hvis det hadde blitt slutt mellom dere to, så tror jeg nok ikke du hadde hatt et økonomisk grunnlag for å evt kjøpt din samboer ut, men jeg tror Ulrik hadde klart det. Man er et lag, men helt ærlig, hvis jeg jobber rævva av meg og tjener mange penger og hun jeg bor med bare skal bruke, så er det ikke noe lag alltid her i gården. Klarer du økonomisk å støtte deg selv? Ser du har utdannelse og sikkert har en bachelorgrad i journalistikk? Du prøver å være perfekt, og for deg selv er du kanskje det, men pass deg bare, du brenner broer 🙂 lite tips”.
      Jeg er veldig enig i det Ane svarer til denne kommentaren her. Jeg er så heldig at jeg både kjenner Julianne som venn og kollega.
      Jeg er ganske sikker på at du som skriver dette anonymt mener at Julianne er en typisk “trofé kone” som lever av kjæresten sin. Synd at du setter folk i bås på den måten! Jeg vet at Julianne står meget godt plantet med begge beina på jorda og at hun ikke er avhengig av noen andre for å klare seg økonomisk eller på noen andre måter. Og vi er veldig heldig å ha henne som kollega, hvor hun gjør en super jobb. Og er da også en av de som får mest positiv tilbakemelding på god kundeservice!Så vi er veldig glad for å ha henne i vårt team!
      Syns generelt det er synd at det er så mange som skriver anonyme innlegg på slike blogger, bare for å komme med negative kommentarer! Har dere ikke noe positivt å komme med, så bare la det være.
      Oppfordrer heller til fremsnakk! Når sa du sist noe positivt til en person du ikke kjenner? Vet også at dette er noe Julianne er veldig flink til! Alltid koselig å komme på jobb, og få et kompliment av henne. Fin start på dagen!

    9. Linn Therese: Takk for fine ord, Linn Therese <3 Hyggelig at noen som faktisk kjenner meg legger igjen en kommentar også.

      Jeg er helt enig med deg når det gjelder fremsnakk. Alle burde oppfordret hverandre til det. Plalegger å lage flere slike positive innlegg fremover!

      Ses på jobb, vakre deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg