DET BESTE MED VÅREN

Det beste med våren er UTETRENING! Det er så deilg å slippe unna de svette treningsstudioene. Er dere ikke enige? 

Jeg er absolutt ingen sprinter, men jeg er blitt litt glad i å løpe og gjøre forskjellige aktiviteter ute. Løper jeg på tredemølle blir det kun intervaller. Helst 45/15. For dere som ikke vet: 45 sekunder spurt og 15 sekunder pause. Jeg trives med denne type intervall, men man blir jo lei av alt. Derfor er det utrolig viktig å variere treningen.

Trening skal være gøy. Kanskje ikke hver gang, men i store og det hele skal du gjøre noe du liker. Ellers blir det vanskelig å gjennomføre. Det vet jeg alt om. Motivasjonen og treningslysten går opp og ned for alle. Uansett hvor ivrig jeg fremstiller meg her på bloggen, så har jeg også tunge dager. Dager hvor trening er det siste som frister. Ofte tvinger jeg meg på trening, men det hender også at jeg dropper hele greia. De gangene jeg “skulker” føler jeg meg skikkelig lat. Ingen god følelse. 

Mitt tips til dere som har mistet gnisten: Prøv noe nytt! Trener du mye styrke i studio? Test ut de ulike gruppetimene senteret har å tilby. Er du mye på saltrening? Kom deg ut i studioet, investert i et par PT-timer eller få med en venn og tren sammen. Er du som meg og er lei av innetrening? Kle på deg litt ekstra og kom deg ut!

Jeg digger å løpe i trapper. Det er hardt, men også veldig effektivt. Jeg løp endel på bislettstadioen i fjor. I år har jeg lyst til å teste ut trappene i holmenkollen. Jeg skal prøve å lure med meg Ulrik.  

Har dere noen andre gode forslag til uteaktiviteter? Kom med de 😀

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg