MINE FAVORITTBIKINIER

Det er ingen tvil om at jeg liker fargerikt badetøy. Ingen av disse bikiniene er kjøpt i år, likevel gleder jeg meg masse til å bruke de igjen. Jeg kjøper meg som regel noen nye bikinier i løpet av sommeren og er i utgangspunktet ikke spesielt opptatt av merker, men det er alltid de fra Victoria`s Secret jeg trives best i. 

Den sorte badedrakten fra Agent Provocateur kjøpte jeg i Puerto Banus i fjor. Det er ikke alle anledninger den passer seg. Jeg håper jeg får brukt den snart igjen. Den passer nok best i settinger utenfor Norge..Sist jeg brukte den var i Dubai.  

Nå gleder jeg meg masse til sommer og sol! Satser på at det blir en aldri så liten tjuvstart på det snart. Jeg har skikkelig reisefeber for tiden. Kjenner at jeg er sulten på varme. Vi lukter litt på Thailand i slutten av april. Kanskje dere har noen reisetips?

15 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Jeg har feriert ca 9 uker i Thailand siden 2011. Og min samboer hadde vært på en treukers reise der før vi ble sammen. Det var han som dro meg med og jeg ble om mulig mer hekta enn han… Så nå gifter vi oss der til sommeren, med nærmeste familie tilstede.
      Mine reisetips er mange, det kommer litt ann på hva slags ferie dere ønsker? Vi liker en kombinasjon av opplevelser og sol/ bading.
      Kan komme med utdypende tips for Bangkok, Phuket, Phi-Phi, Krabi, Koh-Samui, Koh-Tao og Koh-Chang 😊

    2. Victoria: Hei, Victoria. Så utrolig hyggelig med bryllup i Thailand 🙂 Masse lykke til med det!

      Vi ønsker oss det samme som dere. En fin kombinasjon av både soling og opplevelser. Vi planlegger en ferie på ca 10 dager.

    3. Hei! Jeg lurer veldig på hvilken størrelse du bruker i underdelen fra vs? Tenkte jeg skulle kjøpe på nett – også er jeg så utrolig usikker på hvilken størrelse jeg skal velge – xs eller s.

    4. Karoline: Hei, Karoline! Jeg har stort sett M i alle underdeler fra Victoria`s Secret 🙂 Personlig synes jeg bikiniene er små i størrelser, men det er jo min mening 🙂

    5. Hei Julianne,
      I Bangkok er det mest opplevelser og shopping, men noen hoteller har basseng på takterassen. Men vi har oppholdt oss i Bangkok 3 dager i starten av en lengre ferie, ved to anledninger. I Bangkok har vi vært på Mandagsmarked, Floating Market, Backpacker Street, ulike tempel (Wat), store shoppingsenter, China Town og elvesafari. Neste opplevelse der må bli Night Market.
      I Phuket dro vi på en dagstur i nasjonalparken i Pan Nga Bay, der får man blant annet besøkt den berømte “James Bond Island”. Også får man padle inn tuneller i øyene, slik at man kommer inn i øyens indre hvor det er åpent rett opp mot himmelen… NYDELIG!
      Man kan også melde seg på fiske-/ dykketurer her.
      Vi valgte å dra med enveisbillett fra Phuket til Koh Phi-Phi. Det ble et mellomstopp til Krabi og jeg angrer på at vi ikkje valgte å overnatte to netter i staden for ei på denne øya. Når man er på Koh Phi-Phi kan man ta longtailboat til Maya beach, den stranda hvor Leonardo DiCaprio spilte inn The Beach.
      I Krabi har ikke vi deltatt på så mye, da utfluktene vi gjorde fra Phuket også kan bookes fra Krabi. Det er mulig å dra på ape-safari og elefant trekking i jungelen i både Krabi og Phuket.
      På Koh Samui har vi blant annet leid oss scootere og opplevd øya på egenhånd. Man kan og melde seg på matlagingskurs der. Første gang vi var der reiste vi på en dagstur for å snorkle rundt Koh Tao og Koh Nangyuan. Forøvrig også et fantastisk område for å dykke litt dypere.
      Man kan også reise på full moon party ved Koh Pangan, men det har jeg ikke prøvd ut og vet ikke hvordan det er.
      Vi har bodd på Chaweng beach ved begge våre opphold på Koh Samui og vi trives godt der, har ingen erfaring med de andre strendene. På Chaweng har man mange muligheter når det kommer til shopping og mat/ drikke fra kjente kjeder.
      På Koh Tao tok jeg prøvedykk og min samboer er yrkesdykker og dykket som vanlig når muligheten byr seg.
      Vi dro og til en nydelig badestrand Au Leuk, som også var destinasjon for dykke-treningen min. Ulempen på Koh Tao er at det er mye koraller langs hovedstrendene og det er litt risikabelt når man bader. Derfor oppsøkte vi den kritthvite Au Leuk for å slappe av når vi badet. Bademulighetene er mye bedre ved Chaweng, Koh Samui.
      Vil forøvrig anbefale at avsideliggende spa på Koh Tao, Jamakihri!! <3
      Når vi var på Koh Chang var vi noe uheldig med været og sesong, så vi tok oss en spontan tredagers tur til Kambodsja og besøkte Angkor Wat. Vi leide privatsjøfør og guider gjennom en av de som formidlet slike guidede turer. Vannet var og veldig uklart pga bølgene, så vi badet bare i bassenget. Vi var på et fantastisk kokkekurs ved Blue Lagoon Cooking School. Der lærte vi mye! En meget god engelsk talende instruktør som har gitt ut kokebøker og vært med på kokkeprogram på tv.
      Mitt ultimate Thai paradis er øyene i Surat Thani provinsen hvor du finner Koh Samui, Pangan, Tao og Nangyuan 😉
      Ja det ble rene avhandlingen.. 😛
      Men ønsker du tips om hoteller å bo på, restuaranter å spise på, aktører å bestille reiser med osv, send meg gjerne en e-post. Vi har brukt å bodd litt fint 🙂

    6. Kjære pilotfrue! Du har en veldig fin blogg, du skriver godt og ser ut som en ordentlig snill jente 🙂 ser på måten du svarer litt spisse kommentarer her at du er voksen og ikke lar deg trekke ned på andres nivå! Fortsett med det, heier på deg 🙂

    7. Hei!
      Er mannen din pilot eller hvorfor bruker du dette frue-begrepet? Litt søtt er det jo, men er det ikke bedre å ha en blogg der DU framstår og ikke hva mannen din har tatt av jobb?

    8. Berit: Hei, Berit. Samboeren min er pilot ja. Til tross for navnet “pilotfrue” så handler bloggen først og fremst om meg og mitt liv. Nå er jo mannen min en stor del av livet mitt og derfor skirver jeg litt om han og oss også. Noen vil ha mer, andre vil ha mindre. Uansett så var navnet “pilotfrue” ment som noe humoristisk i starten. Nå er det blitt en godt lest blogg som har gått fra å være en hobby til i dag en jobb 🙂

    9. Hei, det ser ut som om du gjør reklame for bikinis ?
      Temmelig dumt, egentlig, å vise seg frem for hele
      landet, billig er dette. Du er da ikke så spesiell ?

    10. Ingrid, jeg tror ikke du er riktig klok. Om du skal gi andre kritikk burde den være konstruktiv. Å kalle bloggeren for BILLIG er verken berettiget eller konstruktivt. Skam deg!

    11. Victoria: Wow! Tusen takk for tipsene 😀 Det kan nok tenkes at du får en e-post. Er jo så kjekt å høre på dere som er litt bereiste rundt i Thailand. Fikk ikke mindre reiselyst av å lese dette akkurat. Hehe! Igjen TAKK 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg