#SOMMERKROPPEN2015

Sommeren er like rundt hjørnet og jeg som mange andre føler et viss press. Presset handler om kropp og utseende. Snart skal vi kle av oss og sprade rundt i bikini. Det er ikke alltid like gøy dersom selvtillitten ikke er tilstedet.

Jeg har mine komplekser med både det ene og det andre. Egentlig er det bare tullete, men jeg føler jo ekstra på det når våren kommer. I det store og det hele så er jeg fornøyd med hvordan jeg ser ut. Verken for tynn eller for tykk. men et sted midt i mellom. Jeg trives der. Ikke misforstå. Likevel skulle jeg gjerne ha stramet opp litt her og der. Jeg vet at jeg ikke er alene om den tanken nå på denne årstiden.

Jeg ønsker å være et godt forbilde for andre jenter. Derfor oppfordrer jeg verken til heftige slankekurer eller innsprøytninger. Likevel velger jeg å skrive mye om disse temaene. Nettopp fordi det er viktige temaer, spesielt for unge jenter. Jeg lever et normalt sunt liv med en god blanding av styrketrening og kondisjonstrening i hverdagen. Jeg er glad i å kose meg og har et variert kosthold. Det at jeg har valgt å kutte ut sukkker i en periode har ikke noe med spiseforstyrrelser å gjøre. Jeg vet at spisefortyrrelser er et sårt tema for tiden, da det rammer altfor unge jenter. Det er forferdelig trist. Jeg skulle ønske at vi klarte å snu denne dårlige trenden. Personlig synes jeg at jenter skal ha former. De skal ha rumpe, lår og pupper. Er dere ikke enige? I følge Kardashian-søstrene er det jo dette som gjelder. Nå skal det sies at de tilbringer endel timer både på treningsstudio og i skjønnhetssalonger, men ingen av de er supertynne eller formløse.  

Jeg har lyst til å vise dere mine favorittbikinier, men det kommer i neste innlegg litt senere i dag. Først må jeg ut og skaffe meg nytt minnekort til kameraet. De to jeg hadde er sporløst forsvunnet..Om jeg tørr å ta bilder i bikini eller ikke får vi se på. Jeg burde jo gjøre det for å stå frem som et godt eksempel. I bunn og grunn handler det om å akseptere. Vi velger hvordan vi lever, hva vi spiser, hvor mye vi trener osv. Det er jo dette som former oss sånn utseendemessig. Derfor må vi også akseptere hvordan vi ser ut. En stor del av grunnen til at jeg valgte å kutte ut sukker i en periode var på grunn av huden min. Jeg aksepterte ikke urenhetene og vil derfor gi dette et forsøk.  

Nå lurer jeg på hva du tenker..Hva betyr sommerkroppen for deg? 


9 kommentarer
    1. Kanskje du burde tenke på hvilke jenter du treffer når du skriver “personlig synes jeg at jenter skal ha former”. Virkelig et selvmotsigende innlegg haha, spiseforstyrrelser skjer begge veier. Skjerp deg!

    2. Anonym: I media akkurat nå er det fokus på at barn ned i 13/14-års alderen teller kalorier på skolen. Derfor valgte jeg denne vinklingen.

    3. Julianne: Ja, helt enig at det ikke er bra, men kanskje bedre å fokusere på å leve en sunn livsstil, ettersom noen faktisk er “supertynne” OG sunne, selv om de ikke eier “former” 🙂

    4. Anonym: Det er jo nettopp det jeg fokuserer på.. Jeg vet ikke om du leser bloggen min til vanlig, men om du gjør det så burde du ha fått med deg akkurat det 🙂 Jeg vet at det motsatte også er et problem, men jeg kjenner “desverre” lite til det. Derfor velger jeg å skrive om temaer jeg kan sette meg bedre inn i. Du burde absolutt opplyse folk om det du snakker om her. Like viktig tema som det jeg snakker om 🙂

    5. Julianne: Da misforstår du hva jeg sikter til! For å gjøre det helt klart, mente jeg disse setningene:
      “Personlig synes jeg at jenter skal ha former. De skal ha rumpe, lår og pupper.”
      Synes det er helt feil fokus, ettersom akkurat denne holdningen bidrar til at jenter som gjerne er “supertynne” av natur, ikke føler seg “bra nok”.
      Helt greit at du synes det er finest med former, men når du i samme innlegg snakker om at man ikke skal ha komplekser osv., er det fortatt IKKE greit å rakke ned på noen jenter (“supertynne” eller ikke), uansett hvor mye du pakker det inn.

    6. Jeg er helt enig med kommentarene over. Jeg har alltid vært veldig naturlig tynn, små pupper, gap mellom lårene og liten rumpe, og finner det sårende at folk sier “jenter skal etter min mening ha former”. Beklager for å si det, men måten du fremstiller det du sier er din mening i kommentarene over, kommer frem på en helt feil måte. Du burde i så fall formulere deg mye bedre hvis du skal skrive slike innlegg videre.

    7. Jenter “må” eller “skal” ikke ha noe som helst. Aksepter at ingen er støpt i samme form.
      Dessuten er det de eldre damene som sliter mest, ikke de unge. Bare hør på klagingen deres via sosiale medier. Helt sykt. Men det er lettest å legge det over på de unge og “sårbare” jentene istedenfor å innrømme deres egen usikkerhet. Snakk om å undervurdere disse unge jentene og tilegne de denne svakheten.
      Ellers liker jeg faktisk bloggen din! Men vei ordene dine 🙂
      PS. Kroppen din er FANTASTISK.

    8. Føler for å skrive en kommentar her! Til dette og det nyeste innlegget ditt. Synes det er et fint innlegg, jeg 🙂 Har selv vært undervektig og hadde nok av komplekser for det. Så da jobbet jeg for å legge på meg. Nå har jeg en relativt stabil vekt, men har lagt på meg pga. sykdom og hadde ikke hatt noe imot å ned bittelitt. Så nå er jeg liksom på andre siden av saken.
      Selv om jeg selv har vært undervektig (type utsikkende ribbein og null pupper) så synes jeg det er finest med former. Liker f.eks. puppene mine bedre nå som jeg veier +5kg fra “drømmevekten”, enn da jeg veide -5kg 😛 Hehe.
      Tror egentlig at folk er litt for nærtagende når det gjelder vekt. Bare fordi DU personlig synes former er finest betyr det jo ikke at det er noe galt med tynne jenter. Dessuten må tynne jenter forså at selv om DE er naturlig tynne, så bør ikke det være idealet for alle. Akkurat som at hvis du er fornøyd med å være overvektig så er det helt OK (så lenge du ikke er syk), men det betyr ikke at alle damer bør bruke 44+ i størrelse.
      Folk må bare slappe av litt og lære seg å være komfortable med sin egen kropp 🙂 Så lenge du selv har det greit så er det vel samma f*** ha alle andre synes.

    9. Helt enig med deg! Former er sexy, og er så godt å høre at noen sier det ettersom det i media bare florerer med syltynne mennesker.. At folk tar seg nær av den setningen der er umulig å ta hensyn til. Da kan du jo ikke snakke om noe som helst!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg