JEG STØTTER PILOTENE

Mange av dere har bedt meg om å komme med en kommentar til streiken i Norwegian. Nå er jo strengt talt ikke dette mitt felt, men jeg har såklart mine meninger rundt det som skjer. Jeg støtter pilotene og skjønner godt hvorfor de gjør som de gjør. Pilotene ber ikke om noe mer enn å opprettholde de godene de allerede har, som er trygge og forutsigbare arbeidsforhold.

Pilotene krever:

– Tariffavtale med reell arbeidsgiver

– Likeverdige avtaler for alle Norwegian-piloter i Skandinavia

– Felles karrieremuligheter for alle piloter i konsernet

Det er synd for alle passasjerer som måtte rammes av denne streiken, men spør du meg er det enda mer synd for pilotene dersom dette ikke går deres vei. De kjemper for viktige prinsipper. Hva utfallet av streiken blir er ikke godt å si. Jeg håper i hvertfall ikke at pilotene gir seg på noen av kravene sine. 

Til alle piloter i streik fra Norwegian: Ikke gi dere! Jeg heier på dere <3

11 kommentarer
    1. Likte bloggen din veldig godt i begynnelsen men nå er jeg så lei av selfiene dine.. er ikke ofte du legger ut bilder av noe annet enn deg selv eller eventuelt Ulrik/hunden din… og det blir litt kjedelig i lengda, dessverre!

    2. Bra at du er engasjert i dette, for dette engasjementet i forhold til en flyvende partners jobb, kommer til å utgjøre en stor del av livet deres.. Håper at dere også klarer å gi plass til din utdannelse, arbeid og karriere. Håper i deres liv at dine interesser og ditt arbeid får like stor plass som partnerens, i samtaler rundt diverse middagsbord, i festlige lag og i hverdagen ellers.. Viktig å unngå å oppfylle mytene om hva andre tror om denne jobben og det den måtte føre med seg for den som flyr og familiene deres, lev deres egne liv! Kritikk og misunnelse må man gi f… i. Så får vi håpe at konflikten ender godt i det norske flyselskapet.

    3. Heia kjos! Pilotene må heller ha fokus på yrket sitt og være stolt av det, kontra og mase om mer penger.. de tjener mer en de fleste arbeidsgruppene i norge og har ikke noe større risiko en busssjåførene. For min del skulle bussjåfører og piloter ha samme lønn. Bussjåfører burde hatt et noe større risikotillegg, da kjører på norske vinterveier som er en mye større risiko en å fly i norsk luftrom.

    4. er du klar over det er mange i norwegian som ikke får lov til å stille, selv om de så vil jobbe og ikke slenge seg på streiken? det er fælt og ikke bare er mye av dette grådig!!! se ting fra litt forskjellig perspektiv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg