TAR FARVEL MED SUKKER

I det siste har jeg levd litt usunt i forhold til hva jeg putter i meg. Det har blitt endel kos, noe som fort skjer i perioder jeg er mye på farten. Ingen krise, bare unødvendig. Nå sier jeg “hadet bra” til sukker og usunn mat, men vi ses igjen til høsten.

På denne tiden av året liker jeg å overdrive litt både med sunn mat og trening. Det blir som en siste innspurt før sommeren. For den er jo faktisk rett rundt hjørnet. Godt å tenke på, men også litt stressende. Flere som føler det slik?

Det å se bra ut i bikini er for all del ikke det viktigste her i verden, men det å føle seg bra generelt er viktig. I hvertfall for meg. Jeg gidder rett og slett ikke å gå en hel vår og sommer i møte uten å føle meg vel. Ofte er det ikke så mye som skal til. Det handler kun om å være litt bevisst over de valgene man tar, spesielt i hverdagen. 

Jeg hater alle former for slankekurer. De psyker meg ut. Jeg har som de fleste andre i treningsbransjen testet ut ulike kosthold og dietter. Det meste fungerer kjempebra i en periode, men ingenting fungerer over lang tid. I hvertfall ikke for meg. Det som skjer når jeg går på diett er at jeg får enda større sukkersug og matlyst enn vanlig, nettopp fordi at ALT dreier seg om mat. Hjernen tenker konstant på mat. Det er helt pyton!

Men det som faktisk fungerer er god gammeldags fornuft. Normalt oppegående mennesker i dag vet jo hvordan type mat og drikke som er bra for kroppen, og hva man bør holde oss unna. Så vanskelig er det ikke. Det som er vanskelig er å bruke hodet når magen skriker etter noe helt annet. 

Husk: Jeg snakker ikke om å oppnå drømmekroppen, men å få den gode følelsen som gjerne kommer med samvittigheten. Det er den jeg er gira på!

18 kommentarer
    1. Jeg hadde en periode da jeg ikke kunne trene, og da testet jeg ut ekstremlavkarbo (max 20 gram om dagen) Alt søtsug forsvant (selv om jeg spiste questbarer en gang i blant) 🙂 Og jeg ga meg selv lov til å ha en skeie ut dag, så hadde jeg ikke lyst på 😉

    2. Alt er lov, men ikke alltid! Sukker er generelt ikke noe vi MÅ ha, selvom søtsuget kommer titt og ofte. Jeg får aldri dårlig samvittighet om jeg tyr til en sjokolade på 20 gr, men som jeg sa, alt er lov, men ikke alltid. ( om man vil holde vekten på stell )

    3. Foruten å slutte med sukkerholdig mat og overfokusering på kroppen sin, kan du jo begynne å orientere deg litt om hva som skjer i samfunnet og verden, for øvrig.
      Bruk hjernen din…

    4. Det var i sommer jeg sluttet å spise sukker i to uker, og etter den første uka fikk jeg ikke lyst på sukker igjen. Jeg hadde kun lyst til å spise sunt. Jeg har veldig lyst til å slutte å spise sukker igjen siden jeg følte meg mye bedre og huden min så mye finere ut 🙂

    5. Kjære Pilotfrue…
      I disse dager med pilotstreik og mulig masseoppsigelse av 650 piloter, kan det kanskje være på sin plass å bruke samfunnsansvaret du har som kjendisblogger til å komme med en liten kommentar på det som skjer utenfor din lille rosa sukkerboble?
      ER det virkelig så glamorøst å være pilotfrue med en mann som er borte i tide og utide. Kan dere virkelig planlegge ferier, bursdager, sammenkomster og annet sosialt som andre i vanlig jobb? Hva om dere får barn, har du tenkt på alt ansvaret som faller på deg som mor fordi far har en timeplan av en annen verden? Er det ikke riktig at dette skal kompenseres med gode lønnsbetingelser? Hva med den latterlige ansennitetsordningen de har om at hvis de skifter firma, så begynner de nederst på lønnsstigen igjen?
      En pilotfrues liv er ikke akkurat det du fremstiller det som. Sukkerinntaket ditt er vel ikke så interessant i det store og det hele.
      Pilotfrue2

    6. Kjære pilotfrue! Jeg koser meg med bloggen din….men blir så irritert noen ganger….skjønner ikke hvorfor folk skriver så mye negativt til deg….om de ikke liker bloggen er det jo bare å slutte å lese den…..STÅ PÅ KJÆRE DEG! Jeg heier på deg 🙂

    7. Er ikke ute etter å ta deg på noen som helst måte men en som fremstiller ting mer glorielt og fantastisk enn deg skal vi virkelig lete lenge etter. Jeg blir nesten pinlig berørt av deg og det du poster på denne bloggen omgående. Her har vi en blond jente som skulle tro hu var en av Kardashian søstrene fordi hu fant en 20 år eldre fyr som er ute å flyr. På tide å lande på jorda søta. Livet ditt er ikke i nærheten av slik du fremstiller det her på bloggen og du er tross alt utrolig nok sikkert et forbilde for noen unge der ute så du burde kanskje veie ordene dine og legge ut mer vettige innlegg for de som faktisk jobber og gjør noe (lever et normalt liv). Jeg må si det er viktig å reklamere om en dustete biltur i en 90 år gammel (falsk?) LV veske eller at DU skal slutte å spise sukker, seriously noe så sinnsyt feilspora. Gud som du jobber hardt for samfunnet. Sitter hjemme hele dagen og blogger rent vås. Rart at en oppegående tolvåring vet bedre enn deg.

    8. jeg gikk uten sukker,og noen form for potetgull etc.i 90 dager i fjor. Gikk ikke ned 500 gr engang, men det var overraskende lett å kutte ut sukkeret, og det smakte ikke så godt heller etterpå! Skal til på nye 90 dager nå, er helt sukkeravhengig for tiden:)
      lykke til

    9. Primadonna: Stort sett er alle bloggere, spesielt “rosabloggere” som meg opptatt av kropp, helse, sminke hår og utseende. Ikke bare det, men dette er temaer som går igjen i min type bloggsjanger. Noen lesere ønsker mer “fjas”, mens andre ønsker mindre. Jeg har ikke startet denne bloggen for å ta opp verdensproblemer. Det hender at jeg skriver om dypere emner enn sukkersug og vesker, men det er heldigvis ingen krav til det. Jeg skriver om det jeg har lyst til og leserne får også velge om de har lyst til å klikke seg inn på ?in blogg. Etter min mening er innholdet variert 🙂

      Til din informasjon så er Ulrik (mannen min) 10 år eldre enn meg. For min del er alder bare et tall, men om tallet hadde vært 20 år eldre, så tror jeg det ville blitt problematisk i forhold til hvor man er i livet. Men hva vet jeg..

      Jeg jobber, trener, blogger og har et fantastisk liv. Noen dager er bedre enn andre. Slik er det for alle. Ja, jeg er lykkelig. Det må jeg da få lov til å si? Er du ikke lykkelig i livet ditt?

    10. Pilotfrue2: Hei på deg! Det var faktisk planen, men om jeg gjør det eller ikke får vi se på. Noen sier at jeg skriver for mye om Ulrik og jobben hans, mens andre vil ha mer. Jeg er enig i at denne streiken burde fått litt oppmerksomhet fra meg. Nå har det seg slik at Ulrik har vært på jobb helt til i kveld, dermed har det ikke vært like aktuelt å skrive om dette, som det nå blir fra i morgen.

      Du skal ikke se bort i fra at “livet som pilotfrue” snart blir et innlegg. Spørsmålene du stiller har jeg såklart stilt meg selv ved flere anledninger.

      Mitt liv er faktisk akkurat slik som jeg fremstiller det her på bloggen. Noen kaller det glamorøst, andre ikke. Selv er jeg lykkelig i den livssituasjonen jeg er i, og ser lyst på fremtiden med en mann som jobber som pilot 🙂

    11. Christina: Det er betryggende å høre at suget gir seg. Dette med huden er jo også et STORT pluss 🙂

      Du sier du har lyst til å slutte.. Da ville jeg sluttet. I hvertfall for en periode. Kall det en slags “detox”.

      Lykke til!

    12. Nora: Jeg er helt enig i at en sunn livsstil handler om en god balanse med rett kost og trening. Det er liten begrunnelse i utsagnet ditt her. Jeg kunne gjerne tenke meg å høre mer om hvorfor du mener at det å kutte ut sukker er “bullshit”? 🙂

    13. slutt å lek så frøken perfekt. Aldri lest bloggen din før i dag, og det skal jeg heller ikke fortsette med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg