JENTER DIGGER Å KRITISERE HVERANDRE

Har dere hørt om #speakbeautiful ? Jeg leste akkurat om dette fantastiske initiativet på Side 2 nå og måte bare slenge meg på. Selv får jeg stygge kommentarer på hvordan jeg ser ut hver eneste dag. De fleste av kommentarene er fra andre jenter. Jeg får ofte høre at jeg er tykk. Det blir en vanesak, men det er likevel leit at vi kvinner er så opptatte av å kritisere hverandres utseende. På tide å snu denne dårlige trenden. Flere som er med meg?

Poenget med #speakbeautiful er å dele det du liker best ved ditt eget utseende på sosiale medier. Jeg som alle andre normale jenter har mine komplekser. Det er egentlig bare tullete, men sånn er vi blitt i det “presset” som vi lever i. Nok om det negative, tilbake til det positive. Jeg liker leppene mine. De er store nok og helt naturlige. Det føles rart å si det høyt, men noen må jo starte.. 

Nå oppfordrer jeg DEG til å si noe pent om ditt eget utseende. Du som blogger, her i kommentarfeltet, på Facebook, Tvitter eller Instagram. Tar dere utfordringen?

YOU ARE BEAUTIFUL!

28 kommentarer
    1. Jeg er nå stolt av høyden min 1.75m.
      Men det tok mange år etter å ha blitt mobbet gjennom hele barndomen for å være stankelbein og Eiffeltårnet.
      ps. du har flott lepper og et nydelig ansikt 🙂

    2. Sier noen at du er for tykk. Nå ble jeg sjokkert. Du er jo slank og vakker. Jeg er fornøyd med meg selv 🙂

    3. Jeg er fornøyd med magen min!
      Du HAR flotte lepper!
      Når man selv er usikker er det en klassisk “løsning” å finne feil med andre for å hjelpe på sin egen selvtillitt!
      Du kan trøste deg med at “haterenes” egen glede er ganske kortvarig;)

    4. Er fornøyd med smilehullet mitt, øyenfargen min, grønn. Og kanskje hårfargen min brun:)syns du er pen jeg:)

    5. Jeg er fornøyd med leppene mine. De er fyldige nok, og jeg trenger aldri å sminke dem større. Jeg har alltid vært naturlig slank og tenkt mye på dette. Nå som jeg er i tjueårene har jeg innsett hvor deilig det er å slippe å trene og kunne spise hva man vil, UTEN å legge på seg. Det er deilig det!

    6. Trist å si det, men e virkelig vanskelig å si noe man er fornøyd med.. Jeg er fornøyd med øynene mine (isblå) og håret mitt som er ganske tykt og naturlig blondt. Du har flott kropp, flott hår, søtt ansikt

    7. Jeg syntes det er skummelt at 2014/2015 går ut på å dra ned andre. For min egen del spiller det ingen rolle da jeg er sikker på megselv, men jeg har ei søster på 13 og må innrømme at jeg er nervøs på hennes vegne!
      Du har sinnsykt fint hår og kroppen din er til å dø for😍
      Selv er jeg fornøyd med armene mine, vet det er teit, men jeg liker dem😂

    8. Veldig fin tanke dette med #speakbeautiful, men med meg som med resten av oss jenter tror jeg det er vanskelig å faktisk si fine ting om oss selv, trist som det er, vi alle burde være fornøyd med oss selv. Der er sånn vi er født å ikke så alt for mye vi kan gjør med det uten en drøss med penger å ikke minste smerte. Vis jeg må si hva jeg er mest fornøyd med så må det være mine knær <3

    9. Du er jo absolutt ikke tykk! Du har fin slank kropp. Du har ganske bredt stort ansikt, sikkert bare derfor noen oppfatter deg som tykk..

    10. Hva er det for noe tull at vi jenter er oppdratt til å ikke si fine ting om oss selv??
      Jeg må virkelig si jeg d… i hva andre damer mener om meg, jeg har ikke lav selvfølelse og jeg vet jeg er vakker. Derfor hater også de fleste kvinner meg og jeg blir anklaget for både det ene og det andre.

    11. En super ide! Jeg er vel ikke veldig fornøyd med utseende, men jeg jobber med saken og blir mer og mer glad i meg for hver dag som går! Derimot er jeg veldig fornøyd med hvem jeg er som person, og er ikke det det viktigste?

    12. Vil bare si at jeg liker at du har grenser på bloggen din. Personlig er jeg veldig lite glad i at noen på død og liv må legge ut bilder av seg selv mer enn halvnaken på overkroppen og med hele baken hengende i friluft. Poserende på en måte som fremhever den delen de ønsker å vise frem. Greit at de er stolte av seg selv og sine prestasjoner, men jeg liker ikke de meldingene slike bilder sender til usikre småjenter. Man kan vise seg frem med klær på også 😉
      Anyway, godt at du ikke lar “nett-trollene” ta knekken på deg. Dessverre finnes det veldig mange “tøffinger” bak skjermene rundt om som trenger å heve seg selv ved å trampe på andre. Og slik vil det alltid være. Du er flott nok som du er og hvis du er lykkelig med deg og ditt er det til syvende og sist alt som betyr noe. Det er du som lever hverdagen din, ingen andre 🙂
      Lykke til med fremtiden 🙂

    13. Jeg er fornøyd med høyden min og smilehullene mine. I tillegg er jeg stolt over å ha et såpass bra selvinnblikk på meg selv til å kunne være fornøyd med kroppen og utseendet mitt! Kunne ønske at flere jenter opplevde det samme, for det unner jeg alle jenter i hele verden 🙂

    14. Jeg synes du er perfekt jeg =) Og langt i fra tykk. Det viktigste er og ta vare på kroppen sin og ha en god helse, for man skal tross alt ha kroppen i mange år fremover. Ikke alle de som er undervektige er sunne og har en god helse.
      Synes du har fint ansikt og vakre øyner =)
      Vær stolt av deg selv. Jeg har selv hatt en alvorlig spf i tenårene og vet hvordan de er og slite med kropppress og selvbildet, men har jobbet mye med meg selv for og komme dit jeg er i dag =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg