EN GOD START

Annonse

Hei, dere! Jeg har lyst å skrive litt om hvor viktig det er med en god start på uken. For meg er det faktisk helt avgjørende for hvordan resten av uken blir. Det begynner allerede søndag, hvor jeg prøver å komme meg tidlig i seng for å få mest mulig søvn før den nye uken. Mandagen styrer hele skuta. Går den bra, så går alt bra. Jo mer jeg får gjort på mandag, jo mer blir gjort tirsdag osv. Det handler om å komme i gang fortest mulig, med plikter, trening og andre ting som skal gjøres. 

Utsettelser er det verste jeg vet. Jeg gjør det og du gjør det, men det gir oss ingen god følelse. Dersom jeg starter uken med å utsette foreksempel treningen til tirsdag, så skal du ikke se bort i fra at det fører til usunn mat og enda mer motstand resten av uken. Vi kaller det “blåmandag” da vi synes det er hardt å komme i gang etter helgen. Jeg kaller det “blåtirsdag” eller “blåonsdag” dersom jeg ikke får en skikkelig start på mandagen. 

Det beste jeg vet er å tjuvstarte uken. Helst på søndager om jeg har mulighet og lysten er der. Tjuvstarten gjør mandagen etter til en lek. Det føles så bra! Jeg anbefaler å prøve. Kanskje det ikke er noe for deg, men for meg ga det mersmak. Det trenger ikke å dreie seg om å stå opp tidlig eller å trene, men det må ha noe å si for den kommende uken. Søndagen som var betalte jeg regninger og satt i gang med andre kjedelige gjøremål som hang over meg før denne uken. Når jeg stod opp i går føltes det så godt å allerede være i gang.   

Jeg har alltid vært positiv til å ta tidlig helg. Det er jo noe man gjør seg fortjent til. Men det å starte sent på uken derimot er bare latskap og det gir deg en dårlig følelse. 

Det freshe treningstøyet er fra 3T_Shop <3

4 kommentarer
    1. Hei:) Ramlet innom bloggen din og tenkte jeg måtte legge igjen en liten kommentar:) fin blogg du har, råe treningsklær! Og du er nydelig! håper du vil ta turen innom min blogg også. Gjerne legg igjen ett lite spor etter deg, da blir jeg glad:)
      http://Www.pourfemme.blogg.no
      Klem

    2. Hvordan noen kan kalle deg feit, skjønner jaggu ikke jeg.
      Når det er sagt er jeg 100% enig i det du skriver ang. hvordan mandagen styrer resten av uka. Jeg hadde en ganske grei mandag, og føler uka har gått deretter! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg