NØDVENDIGHETER TIL FJELLS

Hei, dere! Nå sitter jeg i bilen på vei til fjellet for en aldri så liten vinterferie. Om få timer er vi fremme på Geilo, nærmere bestemt Dr. Holms. Norges fineste fjellhotell, spør du meg. Her skal vi slappe av, spise god mat, stå på ski og selvsagt jobbe litt. Jeg tar aldri helt fri. 

Før vi reiste hjemmefra knipset jeg noen bilder av hva jeg har i bagasjen. Mine nødvendigheter til fjells.

MIN KOFFERT ER LASTET MED:

<3 GODTERI: Litt godsaker til bilturen er helt nødvendig når man skal kjøre i såpass mange timer. Jeg elsker søppeldynga og tar helst med meg et helt spann på fjellet.

<3 EN GOD BOK: Jeg må inrømme at jeg ikke har kommet så langt på denne boken, men jeg tror den blir fin å ha i disse dagene. 

<3 HØYTALER: Jeg elsker musikk. En god ferie for meg handler om mye god musikk. Jeg får angst på steder hvor vi ikke har tilgang til noen form for annlegg, derfor tar jeg som oftes saken i egne hender.   

<3 SENGEBORD: Denne fikk jeg i gave av en venninne for en stund siden og det ble fort en nødvendighet. Helt genial når jeg skal jobbe fra sengen eller sofaen rundt omkring i landet. 

<3 FRESHT ULLUNDERTØY: Farger gjør meg glad! På dager som dette hvor jeg skal gå mest i skitøy er det viktig for meg med blant annet sterke farger. 

<3 KOSEDRESS: Jeg har ikke ord for hvor høyt jeg elsker denne Juicydressen. Et absolutt must på fjelltur. Noen mener den er harry, mens jeg mener den er herlig.

Kjenner jeg noen flere som skal tilbringe vinterferien på Geilo? 

6 kommentarer
    1. Har dere hytte på Geilo, siden dere er der så ofte? 🙂 Det er innmari fint der, jeg har faktisk jobbet der i noen måneder for en strund tilbake. Kos dere masse!

    2. Ja, dette var jo svært opplysende om hva man bør ha med seg på tur i fjellet. Sikkert relevant hvis man ikke setter foten utenfor Dr Holms lune vegger.
      Slike blogginnlegg bidrar sikkert til at dette er blitt en del av den norske friluftslivstradisjonen. Røde kors og DNT utarbeidet diverse råd om hvordan man bør møte fjellets utfordringer grunnlagt på årelang fjellerfaring. Kanskje kunne man innen “moteperspektivet” vinkle det i den retning, men samtidig bibeholde “glamouren”?
      Tenk hvis denne bloggen kunne heve seg litt ut over fjaset og gi målgruppen en noe mer nyansert bilde av virkeligheten uten å gi slipp på leserne. Bonusen er åpenbar!
      Dette er fordummende og de fleste som leser disse innleggene gjør det forhåpentligvis pga komikken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg