KLAR FOR Å BLI MAMMA?

Nei, jeg er ikke gravid, men naturligvis får denne dagen meg til å tenke over morsrollen. Jeg ønsker meg jo barn, kanskje flere. Selv har jeg mange søsken og ser jo gleden av det i dag. Hele, halve, mine og dine. Likevel skremmer det meg litt. Det store ansvaret. Blir man noen gang klar for det?

Jeg nærmer meg 25. Ingen av mine barndomsvenninner har fått barn enda, men jeg føler det er like rundt hjørnet. Jeg vil jo helst ha et barn før jeg fyller 30, og årene fra jeg var 20 til jeg nå i april fyller 25 har gått enormt fort. Det stresser meg litt.

Jeg kan ikke se for meg at jeg blir en typisk “mammablogger”. Likevel ønsker jeg jo å ta dere med på den reisen også. Den gang det skjer. Jeg tror det er forandringene sånn kroppsmessig som blir det verste til å begynne med. Ikke misforstå. Gravide kvinner er noe av det vakreste jeg vet. Likevel blir det å miste kontroll over sin egen kropp litt skummelt, men helt sikkert mer og mer ubetydelig underveis i svangerskapet.

Jeg vil tro at jeg er en av de mødrene som ikke blir helt klar før jeg bare må det. Kanskje til og med ikke før barnet er født. Som alle andre jentete jenter ønsker jeg meg selvsagt ei lita tulle. Gjerne en gutt også, men jeg kommer til å bli gal om jeg ikke får en eneste jente. Da må vi bare fortsette til det skjer. Ulrik er klar over det. Satser på at vi blir en big happy family 🙂  


Jeg vil avslutte med å gratulere min fantastiske mamma på morsdagen i dag. Har jeg en brøkdel av din godhet blir jeg en flott mor. Jeg er veldig glad i deg! Du er mitt forbilde <3

13 kommentarer
    1. Jeg er 26 (fyller 26 i år) og skal bli mamma for første gang i april 🙂 Det kom litt som en overraskelse, men merker jeg er klar på et vis. Hadde nok aldri klar å planlegge det uten at det skjedde som nå:)

    2. Man blir klar til å bli mamma den dagen man står med en positiv test i hånda 🙂 jeg var 18 år når det skjedde, og å være mamma til en nå treåring er bare kjempegøy 🙂

    3. Ja, blir man noen gang klar? Tror man blir det når man kommer så langt uansett.
      Lurte på; hva slags kamera bruker du?
      Ha en fin kveld!

    4. Bliss: Etter at jeg ble Side 2 blogger (Nettavisen) så er jo bloggingen blitt en jobb, men jeg jobber også som prosjektansvarlig i sosiale medier for Model Day Studio i Oslo og Bergen. Jeg elsker det jeg driver med og da kan en minste ting oppfattes glamorøst 🙂

    5. Forandringen på kroppen er klart litt psykisk utfordrende! Er nå gravid for andre gang, og denne gangen har vært mye værre med tanke på kropp enn første. Sist var jeg kanskje mer stolt av det som skjedde? Etter graviditeten ble jeg tynnere enn noen gang. Jeg har aldri vært særlig tynn, men det å gå fra full gravid til “bløt” mage gav meg kjempe mye treningslyst! Har aldri vært i bedre form 🙂 Nå gleder jeg meg veldig til å ha født og til å komme i form igjen, selv om jeg ikke har fått så stor mage enda.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg