ER DU EN GOD VENNINNE?

Tidligere i dag hadde jeg besøk av min gærne venninne, Anette Marie. Vi hadde en liten fotoshoot i stuen hvor jeg stylet henne og hun tok bilder av dagens outfit. Jeg liker å stille opp for venninnene mine, men i det siste så har jeg vært litt dårlig på akkurat det og vil derfor ta opp dette som et tema her på bloggen.

For meg er en god venninne en som alltid har tid til deg og slipper alt hun har i hendene når du trenger henne mest. Under har jeg satt opp noen punkter på hva jeg legger i akkurat dette som fungerer for meg og mine venner. 

Gylne regler for gode venninner:

Ta initiativ: Vis at du er tilgjengelig, ikke vent på at hun skal ta kontakt. Plukk opp telefonen og ring henne selv!  

Lytt til henne: Hold kjeft om deg og ditt og hør på hva hun har på hjertet. Alt handler ikke om deg.

Støtt henne: En venninne er en støttespiller. Vi skal aldri oppføre oss som bedrevitende og heller ikke dømmende. Uansett hvor galt det er skal du støtte og være der for venninnen din.

Vær ærlig: Tillit er nummer en i et god vennskap. For å skape og opprettholde tlilit til hverandre er ærlighet avgjørende i vennskapet.

Photo: Joakim Kleven

 “Gode venner er engler som løfter oss opp igjen når vingene våre har glemt hvordan det er å fly” – Nils Bredesen 

 Er du en god venninne?

 

1 kommentar
    1. Hei hei!
      Ville bare takke for alle gode tips og ideer jeg har fått fra bloggen din.
      Gleder meg til å følge deg videre å se hva som kommer☺
      Ta gjerne en tur innom min blogg en gang 😉
      Hilsen ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg