IKKE SPØR OM TING DU IKKE TÅLER SVARET PÅ

Har du noen gang lurt på intime detaljer om livet til kjæresten din før han traff deg? Da tenker jeg på antall sexpartnere, utroskap, forhold til ekskjærester og lignende. Ofte er fortid et “ikke-tema” i forholdet, men likevel noe som gnager hos en av partene.  

Vi mennesker bruker unødvedig mye tid på ting som allerede har skjedd. Grubler og graver. Mange ganger lurer vi på hendelser vi ikke har noe med, eller vi leter etter en sannhet vi kanskje ikke en gang tåler å høre. Burde vi ikke la fortid forbli fortid?

Jeg vet om flere forhold som desverre har blitt ødelagt på grunn av akkurat dette. De klarte ikke å la fortiden være. Den som graver finner. Tenk deg godt om før du setter i gang, og vær forberedt på det samme tilbake. Med mindre du kan sammenligne deg med “Jomfru Maria” så er det som oftes greit å la være.

Ulrik og jeg har en spesielt god kommunikasjon. Jeg tror det er nøkkelen til et langt og lykkelig forholdt. Likevel er det også ting vi ikke snakker om. Ting verken han eller jeg har behov av å vite. Vi har våre tanker og det er helt greit, men vi trenger ikke vite alt. Er det noe jeg virkelig lurer på, så spør jeg. Det samme gjelder han. Som oftest blir jeg lettet, men det hender også at jeg angrer på at jeg i det hele tatt spurte. Han blir aldri sint og jeg får alltid vite. Poenget er at det ikke er alt man nødvendigvis trenger å vite, spesielt når det handler om fortid. Sånn er det bare.  

Tommel opp for åpenhet i forholdet! Men husk..Nysgjerrighet kan ødelegge. Ingen har godt av å vite alt.  

Har det virkelig så mye å si hva kjæresten din holdt på med før deg?

 

 

5 kommentarer
    1. Om de leppene som skal kysse barna mine godnatt har patta på hundrevis av erigerte peniser, så vil jeg gjerne vite om det. Så jeg kan NEXT!

    2. Så enig. Man er så nysgjerrig men vil ikke vite når man først får. Jeg tenker ikke på min fortid og han tenker ikke på sin. Vi må fokusere på fremtiden. Gjort er gjort og spist er spist. Er vel mer unormalt at man ikke har gjort noe man ikke er så stolt av.
      Men er jo nåtiden og fremtiden som er viktig, det er den man ER. Ikke den man har vært som er viktigst! Jeg er glad jeg ikke er som når jeg var yngre og jeg er glad kjæresten min ikke er nå slik han var når han var yngre. Da hadde det ikke vært noe oss. Og vi er fantastiske sammen og gjør hverandre bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg