ER FLØRTING UTROSKAP?

Synes du det er greit at kjæresten din flørter med andre? Med flørting mener jeg blikkontakt, utveksling av komplimenter og all form for kroppsspråk som sender ut flørtende signaler. Personlig mener jeg at flørting hører hjemme i singeltirværelsen.  

I dette innlegget vil nok mange føle seg “truffet”. Jeg synes likevel dette er et viktig tema for alle som er i parforhold, enten du er “flørteren” eller du er den som blir berørt. For mange er dette vanskelig å snakke om, nettopp fordi det er en stor risiko for krangel og uenigheter i forholdet. Den ene parten mener alltid at han/hun ikke har gjort noe galt, mens den andre parten er såret av et eller annet signal som er gitt. Jeg mener at dersom noen er såret så er det noe som har gått for langt. Her er nok mange uenige med meg. Det er fordi grensen for utroskap er individuell.  

Ofte er flørtingen uskyldig, ikke ment vondt mot partneren eller rett og slett lite gjennomtenkt. Da er det viktig at du gjør “flørteren” klar over at dette ikke er greit slik at det ikke blir et videre problem. Det er ikke nødvendigvis det som skjer der og da som er det verste. Det er fristelsen og invitasjonen til “noe mer” som føles ubehagelig for den andre parten i forholdet, og den usikkerheten som oppstår. 

Andre ganger er det rett og slett en del av personligheten til “flørteren”. En dårlig side som han/hun burde ha lagt på hylla for lengst. Jeg kjenner desverre flere som har denne dårlige egenskapen. Disse menneskene lever på en måte to liv. De klarer ikke å gi slipp på den spenningen singel-livet gav, samtidig er de avhengig av den tryggheten de får i et fast forhold. 

Vi liker alle oppmerksomhet. Noen mer enn andre. Jeg er kjempeglad i å bli lagt merke til. Det er da ingen hemmelighet. Likevel synes jeg det er ubehagelig når oppmerksomheten kommer fra det motsatte kjønn. Det finnes såklart unntak, men grensen er hårfin. Mitt tips til dere er å snu situasjonen hvis du er usikker. Still deg spørsmålet: “Ville du likt om kjæresten din gjorde dette mot deg?” Der har du ofte svaret.  

Nå har jeg sagt mitt..Videre vil jeg vite hva dere mener. Er flørting utroskap? 

22 kommentarer
    1. Jeg mener at det er litt avhengig av hvor, hvem og hvordan? Jeg er ikke så sjalu at det gjør noe, men hvis jeg føler at det blir ubehagelig setter jeg ned foten, og det samme gjør han;) Det funker for oss da:)

    2. En uskyldig flørt, som komplimenter og annet, KAN bli til en veldig stor flørt med mer seriøse henvendelser om man ikke er var. Personlig foretrekker jeg at flørtingen skjer mellom meg og min kjære ^^

    3. Det vil høres litt rart ut, og sikkert bli missforstått, men jeg skriver allikevel. Jeg hadde en periode hvor jeg følte at jeg “måtte” være sammen med kjæresten, fordi ingen andre ville ha meg. Dette skyldtes selvfølgelig dårlig selvtillit, og det var ikke bra for forholdet. Etter litt flørting og oppmerksomhet fra andre gutter/menn, så gikk dette etterhvert over. Jeg fikk bekreftet at om det blir slutt, så er det ikke verdens ende. Jeg er sammen med ham fordi jeg vil, ikke fordi jeg må. Kjæresten vet om flørtingen, og godtok det fra første dag, fordi han forstod at det var noe jeg trengte. Vi er nå fortsatt lykkelige, etter 6 år 🙂

    4. Det er barnslig og respektløst. Ingen voksne seriøse partnere gjør sånn . Da må de i så fall vokse opp eller bli dumpa .

    5. Ja, jeg mener flørting er utroskap. Og jeg hadde ikke selv syntes det var noe morsomt om typen satt og ga komplimenter til ei annen jente og tittet veldig på henne.. Jeg er enig at flørte kan du gjøre med hvem som helst når du er singel. Har man kjæreste så er den eneste du skal flørte med er kjæresten din 🙂
      // nytt innlegg med video, take a look 🙂 \

    6. Helt ærlig, om man har behov å flørte med noen.. sånn veldig bevisst så mangler man noe der man er. Da har man allerede begynt å tenke tanken om å følte med andre, så for meg..ja det er utroskap!

    7. Vil ikke si at flørting er utroskap nei, men det betyr ikke at jeg “tillater’ det.. Vil jo ikke at typen min skal flørte med andre, akkurat som at jeg ikke gjør det 🙂 Men nå er det jo engang sånn at folk ofte misforstår også da, er du snill så tror jo noen at man flørter, haha. Men som et par, så burde man jo snakke om hva man mener er å gå for langt, og hva man ikke liker at den andre gjør, så slipper det å bli misforståelser 🙂

    8. Ser ikke helt behovet for å flørte med andre når man er i et forhold? En grunn til at man er med en og ikke flere.

    9. Uansett om flørting er utroskap eller ikke, er det uakseptabelt. Bortsett fra med egen ektefelle som man burde flørte mye mer med!

    10. flørting er kanskje ikke utroskap men fører som regel til det eller ihvertfall tanken er der.. Jeg tenker gjør mot andre som andre skal gjøre mot deg.. hvis du syns det er ok at typen/dama gjør det så værsågod.. hos oss er det ikke noe som heter flørting med andre =)

    11. Vil heller ikke si flørting er direkte utroskap, men det kan bli på vippen til utroskap selv om jeg vet hvor lett det er å bli flørtet med/og flørte med. Har jeg helt uskyldig flørtet med en gutt hele kvelden har jeg dårlig samvittighet når jeg tenker på det etterpå, selv om det var helt uskyldig. Og ja, det spm du stiller på slutten- gir helt klart svaret. Flørting med andre enn kjæresten din er egentlig ikke greit.

    12. Det er da ingenting galt å flørte, vi vet alle hvor grensen går. Kjæresten og jeg er begge flørtete i personligheten og vi har begge snakket om det. For meg er det greit at han gjør det så lenge det ikke er foran meg. Tror også det er sunt å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn selvom man er i et forhold. Dessuten pleier han sette mere pris på meg hvis en annen kvinne har gitt han oppmerksomhet da han vet hva han har hjemme. Tror de som er usikre i forholdet sitt er veldig hårsår på dette, dessuten finnes det yrker der man kan virke flørtende fordi man r hyggelig og alltid smiler. Er mer ta hensyn her enn det du beskriver..

    13. Jeg kan nok ofte virke flørtene, uten at jeg selv mener det. Jeg hadde jo blitt lei meg hvis kjæresten min flørtet med andre, så jeg prøver å være litt ekstra obs på meg selv og. Ting kan veldig lett misforstås.

    14. Helt enig med deg! Hadde jeg aldri godtatt. Selv om jeg skjønner at vi liker å bli likt, sjarmere osv. og ikke være noen surpomper, haha! Det er ikke lett, men heldigvis har jeg en kjæreste som hater utroskap og ser ikke på andre jenter (nesten for godt til å være sant), men jeg må ofte passe meg når jeg snakker til gutter, at de ikke tror jeg prøver meg osv. Når de da finner ut at jeg har kjæreste, mister de interessen, og det er det jeg tror mange ikke liker.. Men stoler man på hverandre, så skal det vel gå bra 🙂

    15. Jeg vil kanskje ikke kalle det utroskap, men jeg slenger alt under kategorien “utroskap” så fort man må skjule noe for partneren sin! Jeg er av den sjalu typen, og hadde blitt kjempelei meg dersom samboeren min skulle flørtet med noen andre, mens jeg er av typen som flørter uten at det helt er meningen, og jeg forstår det ikke alltid selv. Samboeren min er ikke av den veldig sjalue typen, og han syns det er helt i orden at jeg flørter meg til en drink eller to på byen, så lenge jeg unngår kroppskontakt, og det er jeg heller ikke interessert i fra noen andre enn ham! Men, det aller viktigste i et forhold er kommunikasjon og tillit, og det er grenser man bør snakke om og sette helt i begynnelsen av et forhold, slik at man unngår slike komplikasjoner på et senere tidspunkt. Jeg er av den typen du nevner her, som savner spenningen ved singellivet, men som stortrives i et forhold! Men jeg tror at så lenge man kan være åpne om slike ting, og sette grenser for seg selv og partneren, er alt som det skal være. Dersom jeg ikke fikk NOE oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, tror jeg selvtilliten hadde sunket gradvis, og det er jo ikke noe positivt for noen av oss! Ha en fin kveld 🙂

    16. flørting er ikke utroskap. jeg mener det er greit hvis det er noe man som et par har snakket om å blitt enige om hvor grensen går. så for meg er det greit hvis det ikke er kroppskontakt.

    17. Flørting er utroskap. Jeg mener, det var vel en grunn til at du valgte akkurat h*n. Du flørtet tross alt med denne personen, og h*n falt for deg, så du må vel ikke for liv og død prøve å få flørte med en annen, slik at de også kan falle for deg slik h*n gjorde? Det er da ting blir skummelt.

    18. til Jeg har lyst på kjæreste, men har IKKE lyst å flørte da jeg synes flørting er teit. Noen meninger?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg